Projekt Erasmus+ strateška partnerstva z naslovom KA 220 DIGITAL CLEANING DAY – (2023-1-NO01-KA220-SCH-000164844)

Štiri partnerske šole iz Norveške, Hrvaške, Španije in Slovenije so se podale na skupno pot raziskovanja o skrbi za zdravo življenje mladih v času digitalne dobe.

“Izvedba tega projekta je so-financirana s strani Evropske komisije. Vsebina publikacije (komunikacije) je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.”

www.digitalcleauperasmus.eu 

Trajanje projekta: 1. 10. 2023–31. 8. 2025

Cilj projekta je skupno delo dijakov in strokovnih delavcev na področju ozaveščanja o škodljivosti digitalnih naprav na okolje in klimo, s poudarkom na negativni vpliv potrošnje v digitalnem in medijskem svetu. Kljub temu, da digitalizacija ponuja delno rešitev v določenih okoljevarstvenih segmentih, kot so učinkovitost, povezanost in dostopnost, pa ne smemo zanemariti njenega negativnega vpliva. Digitalne naprave in storitve so ogromni potrošniki energije in povzročitelji emisije toplogrednih plinov, ki se pa s promocijo digitalizacije, količina le-tega strmo dviguje.

V projektu želimo izpostaviti problematiko in najti načine za ozaveščanje posameznikov in prevzemanje odgovornosti z namenom okolju prijaznega trajnostnega razvoja.

Aktivnosti in izdelki: mobilnost, on-line sestanki, razprave, plakati, filmi, vlogi

Dijaki razdeljeni v skupine sestavljene iz dijakov različnih držav izmenjujejo razmišljanje, ideje, komunicirajo in predvsem idejo pripeljejo do končnega izdelka na vsakem skupnem srečanju oz. mobilnosti glede na dodeljeno temo.

POMEMBNOST SODELOVANJE V PROJEKTU ZA DIJAKE

Vsak dijak, ki bo aktivno vključen vsaj 80 % v aktivnosti projekta od začetka do konca pridobi POTRDILO O SODELOVANJU V MEDNARODNEM PROJEKTU HeDeMi VET v okviru projektov ERASMUS+ strateška partnerstva

Potrdilo je pomembno, ker je:

  • prednost in referenca pri konkurenčnosti pri iskanju zaposlitve tako na domačem kot na tujem trgu;
  • dodana vrednost na Europass potrdilu ob zaključku šolanja na SŠOM;
  • izkazuje zmožnost komuniciranja v tujem jeziku ter sposobnost delovanja s tujejezičnimi poslovnimi partnerji;
  • izkazuje sposobnost dela z IKT orodji tako na daljavo (on-line) kot tudi »v živo«;
  • izkazuje sposobnost timskega dela in sposobnost ustvarjanja sinergijskih učinkov;
  • nova poznanstva in prijateljstva.

DOLŽNOSTI DIJAKA PRI VKLJUČENOSTI V PROJEKT

Dijaki, ki se odločijo sodelovati v projektu, so dolžni:

  • sodelovati v projektu do konca projekta;
  • se redno udeleževati sestankov on-line in »v živo« doma in v tujini ob predpisanih terminih, ne glede na počitnice in del dneva;
  • aktivno sodelovati v projektu ter v vseh aktivnostih, ki so povezane z diseminacijo projekta (promocija, informativni dan …);
  • izkazovati pripadnost šole in projektnemu timu;
  • spoštovati in upoštevati pravila SŠOM;
  • redno izpolnjevati obveznosti v zvezi z učnim procesom na SŠOM ne glede na aktivnosti projekta;
  • ohranjati dobro ime šole in jo promovirati skozi vestno, odgovorno in strokovno delo v projektu.

OBVEZNO ZNANJE IN VEŠČINE VKLJUČENIH DIJAKOV V PROJEKT

Zaželeno je:

  • obvladovanje angleškega jezika za komuniciranje;
  • osnovno znanje za izdelavo enostavnejših plakatov, filmov, vlogov.

SODELUJOČI MENTORJI V PROJEKTU

V projektno skupino so vključeni: Aleš Forjan, Natalija Vozel, Lucija Mestnik Kozmelj, Nadja Jager Popović.

**************************************************************

Prvo pripravljalno srečanje partnerskih sodelavcev v Gjoviku na Norveškem (6. 11. 2023-9. 11. 2023)

MARIBOR (14. 4.–19. 4. 2024)

Naše prvo srečanje z dijaki je bilo polno ustvarjalnosti in učenja. Začeli smo z uvodnim predavanjem o ozaveščanju o digitalnih odpadkih, kar nas je še dodatno navdihnilo. Izdelali smo različne plakate in brošuro ter obiskali Festival oblikovanja v Mariboru. Prav tako smo si ogledali razstave v galerijah, kar nam je odprlo nov pogled na umetnost in oblikovanje. Navdušili smo se nad super računalnikom Vega na IZUM-u. Uživali smo tudi v zabavi v Woopu, kjer smo se preizkusili v mini golfu, »escape roomu« in skakanju na trampolinih. To je bilo naše prvo srečanje z dijaki, ki je utrdilo vezi za nadaljnje sodelovanje in skupno učenje.

SPLIT (30. 9.4. 10. 2024)

 Prvi dan

Prvi dan v Splitu smo se zbudili v hotelu Jadran in se ob 8.00 odpravili na zajtrk. Po zajtrku smo se odpeljali do Škole za dizajn, grafiku i održivu gradnju Split, kjer smo spoznali dijake iz drugih držav in njihove profesorje. Profesorica iz Hrvaške, Ana Topić, nam je na kratko predstavila svojo državo in mesto, kasneje pa sta profesorja Teodor Grgić Jeličić in Edi Murgić predstavila načrt in potek programa za prihajajoči teden.

Obiskal nas je tudi poseben gost, Gorjan Agačević, ki nam je predstavil temo programa in nam pomagal z idejami ter nasveti za naš projekt. Ob 13.30 smo se odpravili na kosilo v bližnjo restavracijo Kampus. Po kosilu smo imeli nekaj prostega časa, nato pa smo se podali na voden ogled mesta s profesorjem Tonijem Santrićem. Po ogledu smo se vrnili v hotel, kjer smo imeli prost večer.

Drugi dan

Zjutraj smo se ponovno odpravili v Školo za dizajn, grafiku i održivu gradnju Split, kjer smo začeli s snemanjem videa na temo Digital Clean Up. Po končanem snemanju smo šli na kosilo v restavracijo Kampus, nato pa smo imeli prosto popoldne. Zvečer smo se sprehodili do restavracije Index, kjer smo večerjali, nato pa smo se še malo sprehajali po mestu.

Tretji dan

V šoli smo dokončali snemanje in začeli z urejanjem naših izdelkov. Poleg glavnega videa smo posneli tudi krajši video in nekaj zakulisnih posnetkov. Po zaključku smo se sprehodili do restavracije Kampus na kosilo. Popoldne smo imeli zabavne dejavbnosti, med katerimi je bil tudi paintball. Zvečer smo se vrnili v restavracijo Index na večerjo.

Četrti dan

Zgodaj zjutraj smo se odpravili v Školo za dizajn, grafiku i održivu gradnju Split, kjer smo dokončno uredili naše video posnetke. Sledila je predstavitev posnetkov in ekip ter podelitev priznanj. Nato smo se sprehodili do restavracije Kampus na kosilo. Popoldne smo se odpravili v klub Mačak, kjer smo imeli na izbiro različne dejavnosti, kot so bovling, biljard, pikado in karaoke. Kasneje smo imeli še nekaj prostega časa, nato pa smo večerjali v restavraciji Index.

Naš obisk v Splitu je bil poučen in poln novih izkušenj. Spoznali smo dijake iz različnih držav, izmenjali ideje in se poglobili v temo digitalnega čiščenja. Poleg dela smo uživali tudi v raziskovanju mesta in sprostitvi ob različnih dejavnostih. Split nas je navdušil s svojo zgodovino, kulturo in gostoljubnostjo. Z veseljem bi se vrnili.

Lučka Raosavac, dijakinja 2.bMT